Új szakma született, a virtuális asszisztens |
Írta: Csapó Ida, Vincze Zsuzsanna | |||
2012. július 25. szerda, 13:03 | |||
A Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft. engedélyével kivonatosan közlöm a cikket, amely otthoni munkavállalási lehetőséget adhat a családanyának, akinek az lesz a foglalkozása, hogy „virtuális asszisztens”. A mai világban ez már egy teljesen természetes válasz bármilyen formanyomtatványon.Ha Magyarországon még nem is annyira, nyugaton már évek óta fejlődik ez a dinamikus terület, amit a számítógépek virtuális világa és a növekvő gazdaság hívott életre. Vajon mivel foglalkozott az ember, mielőtt virtuális asszisztens lett belőle? Felsővezetők mellett dolgozó titkárnő, adminisztrátor, személyes asszisztens vagy egyszerű titkárnő volt. Azonban ezek a hagyományos asszisztensek valami többre vágytak, mégpedig arra, hogy saját vállalkozásuk legyen, és hogy maguk osztrhassák be az idejüket. A Virtuális Asszisztensek Nemzetközi Egyesületének weblapja: www.ivaa.org. A virtuális asszisztensek tehát otthonról, a nyaralójukból vagy onnan dolgoznak, ahol éppen vannak. Megtörténhet az is, hogy a virtuális asszisztens több ezer kilométerre van ügyfelétől, hiszen a személyes találkozás nem szükséges a sikeres működéshetz. A virtuális asszisztens és ügyfele telefonon, faxon, interneten, e-mailen, voice-mailen vagy akár postai úton is kapcsolatba léphetnek egymással. Kiből válik jó virtuális asszisztens? Virtuális asszisztensnek lenni azonban nem könnyű feladat. Ez is egy szakma a maga fogásaival, kreativitásával és rutinjával. A virtuális asszisztens foglalkozás többfajta képességet, készséget igényel, és természetesen egy jól felszerelt saját „irodát” is. Mindenekelőtt a virtuális asszisztensnek magas szinten kell használnia a modern technika eszközeit, továbbá szüksége van vállalkozó hajlamra, üzleti érzékre is. Ezek mellett nagyon fontos a jó kommunikációs készség és a motiváció, hogy a legmegfelelőbb szolgáltatást nyújtsa az ügyfeleinek. A virtuális asszisztens készségtára Nagy gyakorlat adminisztratív feladatok ellátásában Jó üzleti döntéshozó képesség Kiváló ügyfélkiszolgálás Kríziskezelés Több feladat kezelése egyszerre, elsőbbségek megállapítása Projektmenedzsment-készségek Önfegyelem Üzleti, céges protokoll ismerete Érzékenység és bizalmasság Felsőfokú üzleti nyelvtudás Jártasság az üzleti jogban, az etika és a szellemi tulajdon területén Felsőfokú irodai szolgáltatás nyújtása Jó kommunikációs készség. Ez utóbbi különösen fontos ebben a szakmában, hiszen nemcsak az ügyféllel való foglalkozás igényel magas szintű, érzékeny kommunikációt, hanem ezenfelül ki kell küszöbölni azokat a kommunikációs hibákat is, melyeket a távmegbeszélés hordoz magában. ….Nagyon vonzó, hogy nem kötelező teljes munkaidőben dolgozni, de oda kell figyelni a jó munkabeosztásra. Kiknek dolgozhat a virtuális asszisztens? Olyan üzletemberek, ügynökök, vezetők, vállalkozók veszik igénybe a virtuális asszisztensek szolgáltatásait, akiknek nincs szükségük arra, hogy valakit teljes munkaidőben foglalkoztassanak. A munkaadónak mindenképpen előnyös, hogy nem kell fizetnie a járulékokat, nem kell szabadságról gondoskodnia, illetve nem kell irodát, munkaeszközöket biztosítania, ezzel is pénzt és energiát spórol meg….A virtuális asszisztens ezért induló vállalkozások nélkülözhetetlen munkatársává válhat. ………………….. Miután ez a cikk számtalan kitünő információt tartalmaz és elég hosszú, ezért azt javasolom az olvasónak, hogy a következő címen érdeklődjön a cikk részletei iránt: Szaniszló Szilvia ügyvezető igazgató Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft. 1134 Budapest, Klapka u. 11. Tel: +36 1 270 – 9359 Fax: +36 1 3498 773 Honlapok: www.raabe.hu www.intezmenyvezetes.hu
|