Új szakma született, a virtuális asszisztens - www.protokoll-info.hu - Dr. Vámos Lászlóné Protokoll szakértő weboldala
Új szakma született, a virtuális asszisztens PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Csapó Ida, Vincze Zsuzsanna   
2012. július 25. szerda, 13:03


A Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft. engedélyével kivonatosan közlöm a cikket, amely otthoni munkavállalási lehetőséget adhat a családanyának, akinek az lesz a  foglalkozása, hogy „virtuális asszisztens”. 
A mai világban ez már egy teljesen természetes válasz bármilyen formanyomtatványon.Ha Magyarországon még nem is annyira, nyugaton már évek óta fejlődik ez a dinamikus terület, amit a számítógépek virtuális világa és a növekvő gazdaság hívott életre.

Vajon mivel foglalkozott az ember, mielőtt virtuális asszisztens lett belőle? Felsővezetők mellett dolgozó titkárnő, adminisztrátor, személyes asszisztens vagy egyszerű titkárnő volt. Azonban ezek a hagyományos asszisztensek valami többre vágytak, mégpedig arra, hogy saját vállalkozásuk legyen, és hogy maguk osztrhassák be az idejüket. A Virtuális Asszisztensek Nemzetközi Egyesületének weblapja: www.ivaa.org.

A virtuális asszisztensek tehát otthonról, a nyaralójukból vagy onnan dolgoznak, ahol éppen vannak. Megtörténhet az is, hogy a virtuális asszisztens több ezer kilométerre van ügyfelétől, hiszen a személyes találkozás nem szükséges a sikeres működéshetz. A virtuális asszisztens és ügyfele telefonon, faxon, interneten, e-mailen, voice-mailen vagy akár postai úton is kapcsolatba léphetnek egymással.

Kiből válik jó virtuális asszisztens?

Virtuális asszisztensnek lenni azonban nem könnyű feladat. Ez is egy szakma a maga fogásaival, kreativitásával és rutinjával. A virtuális asszisztens foglalkozás többfajta képességet, készséget igényel, és természetesen egy jól felszerelt saját „irodát” is.

Mindenekelőtt a virtuális asszisztensnek magas szinten kell használnia a modern technika eszközeit, továbbá szüksége van vállalkozó hajlamra, üzleti érzékre is. Ezek mellett nagyon fontos a jó kommunikációs készség és a motiváció, hogy a legmegfelelőbb szolgáltatást nyújtsa az ügyfeleinek.

A virtuális asszisztens készségtára

Nagy gyakorlat adminisztratív feladatok ellátásában
Jó üzleti döntéshozó képesség
Kiváló ügyfélkiszolgálás
Kríziskezelés
Több feladat kezelése egyszerre, elsőbbségek megállapítása
Projektmenedzsment-készségek
Önfegyelem
Üzleti, céges protokoll ismerete
Érzékenység és bizalmasság
Felsőfokú üzleti nyelvtudás
Jártasság az üzleti jogban, az etika és a szellemi tulajdon területén
Felsőfokú irodai szolgáltatás nyújtása
Jó kommunikációs készség.

Ez utóbbi különösen fontos ebben a szakmában, hiszen nemcsak az ügyféllel való foglalkozás igényel magas szintű, érzékeny kommunikációt, hanem ezenfelül ki kell küszöbölni azokat a kommunikációs hibákat is, melyeket a távmegbeszélés hordoz magában. ….Nagyon vonzó, hogy nem kötelező teljes munkaidőben dolgozni, de oda kell figyelni a jó munkabeosztásra.

Kiknek dolgozhat a virtuális asszisztens?

Olyan üzletemberek, ügynökök, vezetők, vállalkozók veszik igénybe a virtuális asszisztensek szolgáltatásait, akiknek nincs szükségük arra, hogy valakit teljes munkaidőben foglalkoztassanak.

A munkaadónak mindenképpen előnyös, hogy nem kell fizetnie a járulékokat, nem kell szabadságról gondoskodnia, illetve nem kell irodát, munkaeszközöket biztosítania, ezzel is pénzt és energiát spórol meg….A virtuális asszisztens ezért induló vállalkozások nélkülözhetetlen munkatársává válhat.
                                                        …………………..

Miután ez a cikk számtalan kitünő információt tartalmaz és elég hosszú, ezért azt javasolom az olvasónak, hogy a következő címen érdeklődjön a cikk részletei iránt:

Szaniszló Szilvia ügyvezető igazgató
Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft.
1134 Budapest, Klapka u. 11.
Tel: +36 1 270 – 9359
Fax: +36 1 3498 773

Honlapok:
www.raabe.hu
www.intezmenyvezetes.hu
 

scroll back to top