Ki a jó szervező, ki a jó protokollos? |
Írta: Dr. Vámos Lászlóné - Katalin | |||
A protokollosnak határozattnak kell lennie, ő a "láthatatlan ember" - aki - miután mindent előre megszervezett - folyamatában ellenőriz mindent. Legyen mindenkor udvarias, figyelmes, tudjon az állandóan változó helyzetben gyorsan dönteni. Érzelmi megnyilvánulásoktól mentesen kell beszélnie, ha ideges, ezt a vendégek nem vehetik észre, mert akkor ők is idegesek lesznek. A protokollos nincs rivaldafényben, ő a háttérből irányítja a munkát. Őt elsősorban nem látni kell, hanem a jelenlétét munkáján keresztül érezni kell. A kölcsönös figyelem egymás iránt, a jó szándék, minden vendégnél elismerésre talál. A protokollos magatartása tükrözze a kellő szakmai és általános műveltséget, a jó ízlést és a kiegyensúlyozott lelkialkatot. E sorok írója számtalan nemzetközi konferencia és miniszteri delegáció programját szervezte, munkája során többezer külföldi vendéggel találkozott az elmúlt huszonkét év alatt. Az igazi erkölcsi elismerés az, amikor a vendégek hazatérve hazájukba, sorba írják a köszönő leveleket. Sikerült elhitetni velük azt, - amit őszintének és igaznak éreztek - hogy ők nagyon fontosak, örültünk annak, hogy hazánkba látogattak és örömmel várjuk azt, hogy ismét visszatérjenek.
|
|||
Módosítás dátuma: 2012. január 17. kedd, 13:50 |