Fodrász kontra hölgyvendégek |
Írta: Dr.Vámos Lászlóné - Katalin | |||
2009. szeptember 08. kedd, 14:51 | |||
A hölgyek ékessége a szép frizura. Ezért képesek órákat eltölteni a fodrászüzletben. Meghallgattam néhány fodrászt és hölgyvendéget. Örülnék, ha a honlap látogatói közül hozzászólnának a témához. Lehet ez névvel, vagy jeligével. A témához kapcsolódó fontosabb információkat szívesen közlöm ebben a cikkben a következő e-mail címen:
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
- Amikor időre jelentkezik be egy vendég, akkor igyekezzen pontosan érkezni. Természetesen húsz perc, esetleg fél óra még belefér a várakozásba.
- Ha egyáltalán nem tud a megbeszélt időben elmenni, akkor mondja le telefonon és beszéljen meg egy másik időpontot a fodrásszal.
- A higiénia alapvető követelmény. Komolyabb betegség vagy egyéb egészségügyi ok fennállása esetén ne menjen senki sem a fodrászhoz, mert ezzel a vendégeknek és a fodrásznak is kellemetlenséget okoznak.
- Kétségtelen, hogy a fodrász a szolgáltató kategóriába tartozik, de ő is ember, ezért a vendég legyen hozzá udvarias, ezt ne csak a fodrásztól várja el.
- A fodrász újságokat vásárol, nemcsak bulvárlapokat, hanem egyéb – nem olcsó – női magazinokat azért, hogy ezzel kedveskedjen a vendégeknek, miközben azok várakoznak. Csak az a baj, hogy időnként egy-egy vendég elviszi a neki tetsző lapot vagy újságot. Amikor napilapot olvas, akkor a vendég annak lapjait forgatja. A fodrászok kérése az, hogy miután elolvasta, fordítsa vissza a címlapra, mert a másik vendég így könnyebben rátalál a napilapra.
- Utcai árusokat nem szeretnek beengedni a fodrászok, ugyanis előfordult, hogy amíg valamelyik közülük a fodrász és a vendég figyelmét lekötötte, a másik eltulajdonította a mobilt, a fodrász 50.000 Ft-os speciális ollóját stb.
Megfigyelhető, hogy ahol egy fodrász dolgozik, az zárva tartja az üzlet ajtaját és csak miután meggyőződött arról, hogy ki óhajt bejönni, akkor nyitja ki az ajtót még a belvárosban lévő üzletben is.
Van olyan fodrász, aki a speciális ollót és még néhány, nem nehéz drága eszközt inkább hazaviszi a táskájába
azért, hogy nehogy eltulajdonítsa valaki.
- Hajszint kérnek, de nem tudják, hogy milyen szeretnének. Ilyenkor ad
a fodrász a vendég kezébe egy színskálát, amelyből választani lehet. Egy
fodrász azt panaszolta, hogy arra is volt példa: megcsinálta a vendég haját
és amikor fizetni kellett, eszébe jutott hogy nincs nála pénz.
Megígérte, hogy rövidesen visszajön és hozza pénzt. Ezt körülbelül egy
hónappal ezelőtt mondta a vendég.
- A vendégek közül többen mindent kiteregetnek a családi és
magánéletűkről. Ennél csak az rosszabb, mikor elmondják az összes
betegségüket, milyen műtéten estek át stb. Ezt a fodrász sem szívesen
hallgatja. Vannak vendégek, akik állandóan a politikáról beszélnek s néha
összeszólalkoznak egymással, miközben különböző párthoz tartozónak
vallják magukat.
- A fodrász igyekszik segíteni a vendégnek akkor, ha az nagyon siet. Például azzal, hogy megkéri a soron lévő vendéget, engedje meg, hogy kivételesen előbbre vegye a sietőset.
- Némely üzletben kedveskedni szoktak néhány törzsvendégnek azzal, hogy
megkínálják kávéval vagy ásványvízzel. Ezt meg kell köszönni, ez nem
jár a vendégnek, ez csak figyelmesség a fodrász részéről.
- Ne tartsa fel a fodrászt fényképek mutogatásával, ez elől nehezen tud kitérni a fodrász, aki valószínűleg szívesebben dolgozna.
- Amikor hajfestésre van szüksége, - különösen a nyári időszakban - kérdezze meg a fodrászt, mikor megy szabadságra. Ne az üzlet előtt toporzékoljon akkor, amikor a fodrász néhány napos pihenőt vesz igénybe.
- Abba a fodrászüzletbe ahova járok, ki van írva egy táblára, hogy
nyugdíjasoknak 10 %-os kedvezményt adunk. Most 2009. augusztus 22-
ét írunk. Meddig tart ez a kedvezmény, azt nem lehet tudni.
Jó tanácsok fiatal, kezdő fodrászoknak: a haj előkészítésénél figyeljenek oda, mit óhajt a vendég. Természetesen lehet és szüksége is tanácsot adni, mert ha az illetőnek kövér feje van, akkor ne csináljunk nagy toronyfrizurát. Kérdezzük ki, hogy milyen hajszínt szeretne. Már a fejmosásnál el kell kezdeni a precíz munkát. Nem mindegy, hogy mivel mossa meg a fodrász a hajat, mivel öblíti le. Ha nem zsírtalanítja a hajat, akkor a dauervíz és a festék már nem fogja. Úgy kell fejet mosni, hogy ne maradjon a hajban vegyszer. Ha valaki festetni akarja a haját mondjuk meg neki, hogy ne jöjjön frissen mosott hajjal stb.
Hölgyvendégek panaszai a fodrászokra:
- A fodrász sokat beszél, nem jár a keze, csak a szája – mondják egyesek.
- Meg-megáll a fésűvel a kezében, mutogat, közben más vendégekkel is beszélget.
- Egy hajfestés 11 órától 13,30 óráig tart akkor is, ha rövid a vendég haja és csak ő van a fodrásznál. Ez ugye két és fél óra a vendég drága idejéből.
- A fodrásznak nem az a dolga, hogy a vendéget szórakoztassa a történeteivel, hanem elsősorban dolgoznia kell és jobb megoldás az, ha ő hallgatja a vendéget, ha az annyira beszélgetni akar.
- Sok helyen túlságosan hangosan szól a rádió az üzletben. Van számos kereskedelmi adó, amelyben vagy kemény rock-zene hallható, vagy egész napos információ stb. olyan, amit többször ismételnek. A vendég kénytelen ezt állandóan hallgatni akkor is, ha akarja, ha nem.
- A vendég szívesen olvasna a várakozás idejében, de nem tud odafigyelni a szövegre, mert állandóan beszélgetnek a vendégek, ráadásul a rádió is hangosan szól.
- A vendég annyit tehet ilyenkor, hogy megkéri a fodrászt, halkítsa le a rádiót, aki vagy megteszi, vagy nem.
- A hölgyek többsége kisminkelve megy a fodrászhoz, ezért hajmosáskor és a haj megtörlésekor ügyelni kellene erre is, sokszor letörlik a feltett szemfestéket. Erre azt lehet javasolni a hölgyeknek, hogy vigyék magukkal a szemfestéket stb. és a kész frizura után még javíthatnak a tükör előtt a sminken.
- Érthető okokból van olyan fodrász üzlet, amely napközben is zárva tartja az ajtót és az üvegajtón át megnézi, ki óhajt betérni. Előfordult, hogy elvonták a fodrász és a vendégek figyelmét, amikor ketten-hárman bejöttek és közben kilopták a pénztárcát a retikülökből. Ezt fodrászok is panaszolják.
- A fodrászüzlet legyen tiszta, söpörjék össze rögtön a levágott hajat.
- Vannak képeslapok, napilapok, ezek még akkor is érdekesek, ha régiek, szívesen olvas a vendég amikor nincs nála más olvasnivaló.
- A fodrász ne önmagának dolgozzon, hanem a vendég kívánságát teljesítse pl. festéskor történő hajszínre gondolnak itt a nők. Sok fodrász nagyon rövidre vágja le a vendég haját, még akkor is amikor ezt ő nem akarja. Formázza meg szépen a haját, de nem mindenkinek áll jól a nagyon rövidre vágott haj.
- Természetesen adhat tanácsot arra vonatkozólag, hogy szerinte mi áll jól a vendégnek, de ne legyen erőszakos.
- Amikor bejelentkezik egy vendég hajfestésre egy megbeszélt napra és időpontra, a fodrász sem lehet olyan udvariatlan, hogy bezárja az üzletet. Nincs semmi kiírva, a vendég, aki évek óta odajár és szüksége lenne a jó frizurára, tanácstalanul várakozik fél órát az üzlet előtt. Nem várható el a fodrásztól, hogy az összes vendégét mobilon értesítse, de a leghűségesebb 3-4 vendégnek szólhatna, hogy ne jöjjenek el hiába a már előre megbeszélt időpontra. De előfordult olyan is, hogy a fodrászt aznap egy baleset érte, ilyenkor a vendégnek is megértőnek kell lenni.
- A fodrász és némely vendég között üres pletykák hangzanak el, erre a legtöbb vendég nem kíváncsi. Elmondják a családi ügyeiket, megbeszélik az ételrecepteket a fodrász kolléganők, így elterelik egymás figyelmét a munkáról. Hajvágásnál vagy hajfestésnél nem szabad beszélgetni, mert rosszul fogja összekeverni a színeket.
- A fodrász gondolkozzon azon, hogyan tudja a legjobbat kihozni a vendég jó, vagy kevésbé jó minőségű hajából. Ne sablonfrizurát csináljon, tervezze meg a frizurát a vendég arcformájához, adjon tanácsot a vendégnek. A hajvágás a lelke a szép frizurának. Sokan olyan rövidre vágják a vendég haját, hogy majdnem megkopasztják.
A fodrászok napjainkban elég drágák, mi nők hajlandók vagyunk a szépségért áldozni, de több odaadást, odafigyelést várunk el a fodrászoktól.
|
|||
Módosítás dátuma: 2010. január 04. hétfő, 19:47 |